14:19 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

محصولات معدنی

ایجاد محدودیت‌ برای مشوق‌های صادراتی مواد خام تصویب شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون طرح و برنامه وزارت صمت، با پیشنهاد این وزارتخانه و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای تصویب شده و گامی در جهت تکمیل زنجیره ارزش و فاصله‌گیری از خام‌فروشی برداشته خواهد شد.
جلوگیری از قاچاق پوشاک با ایجاد اشتغال پایدار روستایی
نماد برتر- برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار با پرداخت منابع و تسهیلات اشتغال روستایی به ۶۵۰۰ طرح در رسته پوشاک، بیش از ۱۲ هزار شغل جدید در این بخش به وجود آمده است.
عرضه ۱۲۷ هزار تن تختال در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه میزبان عرضه ۸۷ هزار تن تختال C شرکت های فولاد هرمزگان جنوب، فولاد خوزستان و ۴۰ هزار تن تختال SM شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.
رشد تولید محصولات منتخب معدنی
نماد برتر- طبق آمار در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال پیش از آن (۱۳۹۷)، از ۱۱ محصول منتخب معدنی هشت محصول افزایش تولید و تنها سه محصول کاهش تولید داشته‌اند.
رشد اقتصادی همسایگان ایران منفی می شود
نماد برتر- بانک توسعه و بازسازی اروپا، پیش بینی خود از رشد اقتصادی کشورهای همسایه ایران را کاهش داد.
رشد تولید ۸ محصول منتخب معدنی
نماد برتر- طبق آمار در ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از ۱۱ محصول منتخب معدنی هشت محصول افزایش تولید و تنها سه محصول کاهش تولید داشته‌اند.
۹ میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: رئیس هیأت عامل ایمیدرو از ۹ میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی در سال گذشته خبر داد.
صدور ۸.۲ میلیارد دلار کالای معدنی و صنایع معدنی
پایگاه خبری راد: ارزش صادرات محصولات معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار اعلام شده است. این بخش سهم ۲۱ درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
جزییات صادرات افغانستان به هند از راه ایران
پایگاه خبری راد: مقامات افغانستان اعلام کردند صادرات کالا به هند را از طریق یک بندر ایرانی آغاز کردند.
سال 98 بازار خوبی برای صنعت فولاد ایجاد می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از فعال شدن صنعت ساختمان سخن به میان آورد و بیان کرد: در سال آینده حوزه مسکن رونق پیدا خواهد کرد لذا بازار خوبی برای صنعت فولاد در سال آینده ایجاد خواهد شد.
بیش‌ترین دریافت‌کننده صنایع معدنی ایران کدام کشور است؟
پایگاه خبری راد: طبق آمار اعلام شده توسط گمرک، طی هشت ماهه امسال، بیش از ۴۵ درصد سهم صادرات مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است. بر این اساس ترکیه، بیش‌ترین میزبان محصولات معدنی ایران بوده و بیش‌ترین صادرات به این کشور صورت گرفته است.
تورم کالاهای صادراتی ۱۱۸ درصد شد
پایگاه خبری راد: شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در ۱۲ ماهه منتهی به ‌آبان ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۱۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.
خام فروشی معادن در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: بسیاری از محصولات معدنی استان بصورت خام فروشی عرضه می شود.
تورم 100 درصدی کالاهای صادراتی ایران !
پایگاه خبری راد: شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
دلایل کاهش صادرات محصولات معدنی از زبان فعالان بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: جدیدترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان‌دهنده کاهش صادرات بخش معدن است؛ موضوعی که در ماه‌های گذشته، فعالان این بخش نیز به آن اشاره کرده و برخی مشکلات داخلی را از مهمترین موانع صادرات عنوان کرده بودند.